خاموش شدن کامپیوتر پس از اتصال یو اس بی usb

خاموش شدن کامپیوتر پس از اتصال یو اس بی usb

خاموش شدن کامپیوتر پس از اتصال یو اس بی
خاموش شدن کامپیوتر پس از اتصال یو اس بی usb معضل بزرگی است که ممکن است گریبان کامپیوتر شمارا هم گرفته باشد و برای رفع مشکل خاموش شدن کامپیوتر پس از اتصال یو اس بی usb  هم می توان به شیوه سخت افزاری اقدام کرد و هم به شیوه  نرم افزاری.

به طور قطع برای رفع عیب خاموش شدن کامپیوتر پس از اتصال یو اس بی usb  باید هم ایراد نرم افزاری را بررسی کرد و هم می توان ایراد سخت افزاری را جویا شد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام متصل کردن یک دستگاه فلش مموری، کامپیوترتان ریست و یا خاموش شود.

نمی توان گفت که این کار حل شدنی نیست، بلکه می توان این مشکل را سریع حل نمود. البته گاهی اوقات ممکن است راه حل های پیشنهادی هم جوابگو نباشد و شما مجبور باشید که سیستم خود را به خدمات نرم افزاری نشان دهید تا مشکل را برای شما حل کنند.

اما یکی از دلایلی که باعث می شود این اتفاق بیوفتد، این است که Power Supply یا منبع تغذیه سیستم نتواند برق مورد نیاز را برای کارکرد فلش مموری از طریق پورت USB تامین کند و به همین دلیل سیستم به طور اتوماتیک خاموش می شود تا از بروز آسیب های احتمالی به قطعات سخت افزاری جلوگیری کند.

علت دیگر این مشکل را می توان معیوب بودن دستگاه فلش مموری در نظر گرفت که در این مورد قطعاَ سیستم شما خاموش خواهد شد.

گاهی اوقات نیز ممکن است مشکل از پورت USB باشد که در این مواقع باید فلش مموری دیگری به آن متصل نمود تا مطئمن شد که دقیقا مشکل از پورت USB هست یا خیر.

 

رفع ایراد خاموش شدن کامپیوتر پس از اتصال یو اس بی usb با مشکل سخت افزاری

برای اینکار چند روش پیشنهاد شده که به اختصار به آنها میپردازیم :

۱- بررسی کردن کابل های برق هارد

۲- بررسی کردن پاور و ولتاژ خروجی آن و تست یک پاور دیگر بر روی آن کامپیوتر

اما اگر ایراد را با چک کردن موارد بالا نیافتید  می توانید به اهل فن مراجعه کنید چرا که ممکن است ایراد از چیپست یو اس بی یا فیوز های آن بر روی مادربورد باشد و یا اینکه ولتاژ خروجی USB تغییر کرده  و از حالت استاندارد خارج شده باشد.

و….

به عقیده متخصصان بهتر است در ابتدا  مسئله خاموش شدن کامپیوتر پس از اتصال یو اس بی usb را از طریق نرم افزاری بررسی کنید و اگر برطرف نشد سپس به سمت سخت افزار بروید.

برای  برطرف کردن مشکل خاموش شدن کامپیوتر پس از اتصال یو اس بی usb از طریق نرم افزاری راه های مختلفی را می توان امتحان کرد که به اختصار به آنها می پردازیم.

۱- تعویض ویندوز:

نصب ویندوز جدید معمولا بهترین  و سریعترین روش در ایران است گه برای رفع همه مشکلات اجتماعی سیاسی جامعه و… جواب می دهد :)

اما اگر شما هم مثل من خیلی با تعویض ویندوز موافق نیستید میتوانید راه حل های بعدی را امتحان کنید.

۲- آپدیت بایوس:

هر ویندوزی برای هر مادربورد و لپتاپی یک آپدیت بایوس متناسب با خود دارد که برای پیدا کردن آن  میتوانید از طریق اینترنت اقدام کنید. هرچند احتمال ان بسیار ضعیف است اما باز هم  ممکن است خاموش شدن کامپیوتر پس از اتصال یو اس بی usb از این جریان باشد.

۳- تغییر مدیریت پاور در منیج هست که میتوانید برای پیدا کردن و تغییر آن مراحل زیر را طی کنید:

۱.در RUN تایپ کنید Devmgmt.msc و سپس OK یا روی آیکن کامپیوتر یا this pc راست کلیک کرده و گزینه manage را بزنید
۲.علامت + کنار Universal Serial Bus controllers را بزنید.
۳.بر روی یکی از USB Root Hub ها راست کلیک کرده و گزینه ی Properties را بزنید.
۴.بر روی تب Power Management کلیک کنید و تیک Allow the computer to turn off this device to save power را بردارید.
۵.این مراحل را برای بقیه USB Root Hub ها انجام دهید.
۶.از منو Action بر روی Scan For Hardware Changes کلیک کنید.
بهتر است قبل از اتصال فلش،  سیستم را ریستارت کرده و سپس فلش را وصل کنید.

۴- استفاده از ابزار USB Troubleshooter:

برای استفاده از این ابزار می توانید لینکی که مربوط به وبسایت مایکروسافت است را باز کنید و سپس بر روی لینک Download کلیک کنید.

حال باید برنامه Windows USB troubleshooter را اجرا کرده و روی دکمه Next کلیک کنید، اگر شما هر دستگاه جانبی به کامپیوتر متصل کرده اید این برنامه از شما تاییدیه می گیرد که آن ها را از سیستم خارج یا Eject کنید.

حال دستگاه فلشی که به کامپیوترتان متصل شده است را انتخاب کنید و روی دکمه Next کلیک کنید اگر مشکل یافت شد بر روی دکمه Apply this fix کلیک کنید تا تعمیرات بر روی فلش مموری اعمال شود. حالا سیستم را ری استارت کنید.

۵- تعویض Power Supply یا منبع تغذیه:

اگر راهکارهایی که در بالا ذکر شد، جواب نداد ممکن است مشکل از پاور سیستم تان باشد. اگر پاور اضافی دارید و با سیستم شما سازگار است آن را به سیستم وصل کنید و دوباره امتحان نمایید.